Kas ir intīmais fitness?

Iegurnis, tā stāvoklis, funkcionalitāte un klēpja apzināta sajušana būtiski ietekmē sievietes dzīves kvalitāti, sevis pieņemšanu, apzinātu attieksmi pret savu ķermeni, veselību, auglību un baudu.

Kas tad ir iegurņa pamatnes muskulatūra? Un kāpēc tā ir tik svarīga sievietes dzīvē? Iegurņa pamatnes muskulatūra nodrošina balsta funkciju mazā iegurņa orgāniem ikdienā un pie slodzēm, kad palielinās iekšējais vēdera dobuma spiediens, piemēram, klepojot vai  šķaudot. Šī muskulatūra atbild par urīna un fēču noturēšanu un izvadi, saistīta ar mugurkaula, iegurņa stabilitāti, kā arī nodrošina seksuālo funkciju. Mūsdienu dzīvesveids, kad daudz laika pavadām sēžot, maz kustamies vai izvēlamies nepiemērotas sporta nodarbības, degradē šo muskulatūru. Iegurņa pamatnes muskulatūras vājums var būt iemesls tādām delikātām problēmām kā stresa urīna nesaturēšana, maksts prolapss ( noslīdējumi), hemoroīdi un baudas trūkums intīmās tuvības laikā. Tāpēc veselīga un apzināta attieksme un pieeja savam ķermenim un klēpim ir intīmā fitnesa pamats.

Intīmais fitness kopā savijis zināšanas un praktiskas prasmes. Zināšanas par sievietes klēpi, iegurni, ķermeņa vienotību, cikliskumu, auglību un libido, ķermeņa iespējām un iekšējo potenciālu. Praktiskas prasmes, ko un kā darīt, lai pareizi aktivizētu iegurņa pamatnes muskulatūru, aktivizētu maksts muskulatūru ar dziļo elpošanu un gurnu kustībām, aktivizētu savu libido,  iekustinātu iegurni, attīstītu vēdera muskulatūru un krūšu kustības, kā arī, kā to visu integrēt savā ikdienā un arī partnerattiecībās.

Uzsākot apmācības Tu dodies ceļojumā, kas ved pie sevis. Ceļojums, kurā Tu vari nokļūt vēl nezināmās vietās, kas var uzplaiksnīt kā dzirkstošs salūts vai ļaut mierpilni atnākt mājās pie sevis. Tas ir stāsts par Tevi, par būšanu ar sevi, sevī. Tā ir pietuvošanās savam ķermenim, ļaušanās būt, izbaudīt un būt vienotai. Vienotai savā prātā un ķermenī. Būt apzinātai, pieņemot un baudot sevi, savu iekšējo potenciālu un spēku. 

Sievietes mērķi un ieguvumi. Katrai sievietei, atnākot uz semināru, ir savi mērķi un ieguvumi:

  • savas veselības profilakse,
  • dažādu delikātu problēmu- urīna nesaturēšana, maksts prolapss, hemoroīdi, sāpīgas mēnešreizes u.c.- risinājumu meklēšana,
  • iegurņa pamatnes muskulatūras stiprināšana jebkurā vecumā,
  • sava klēpja jutīguma paaugstināšana,
  • apzinātāka pieeja savam ķermenim, sevis pieņemšana, neizslēdzot kādu zonu,
  • vēlme labāk izprast savu cikliskumu,
  • uzzināt, kā iegurņa pamatnes muskulatūra un cikliskums saistīts ar libido,
  • vēlme atjaunot iekāri, pievēršoties sava iegurņa muskulatūras apzinātai stiprināšanai,
  • spēcīgāka klitorālās sistēmas aktivizācija, 
  • vēlme atjaunot dzirksti partnerattiecībās,
  • iekustināt savu iegurni,
  • atjaunoties pēcdzemdību periodā (diastāze, novājināta iegurņa pamatnes muskulatūra, nepareiza elpošana)
  • vēlme stiprināt muskulatūru, tuvojoties menopauzei,
  • uzzināt vairāk par drošu intīmo higiēnu,
  • vēlme uzzināt informāciju par iegurņa veselību, ko nodot tālāk savai meitai u.c.

Tas cik lielā mērā sieviete sasniedz savus mērķus visbiežāk ir saistīts ar apzinātu darīšanu, ķermeņa atsaucību un kustību regularitāti.

Programma.

Rada intīmais fitness iegurņa pamatnes un maksts muskulatūras attīstīšanas programma sastāv no četrām pēctecīgām nodarbībām- teorijas lekcijas un trim praktiskajiem semināriem.

Stāsts par iegurni teorijas lekcija dod plašas zināšanas gan par iegurņa anatomiju, kas pasniegtas vieglā un saprotamā veidā, gan sievietei svarīgiem jautājumiem, kas saistīti ar viņas cikliskumu, klēpja veselīgumu un baudpilnu būšanu savā ķermenī. Tas viss pasniegts drošā un sievišķīgā gaisotnē. Galvenās tēmas, kas tiek izrunātas un apskatītas šajā lekcijā:

  • Dziļā muskulatūra un ķermeņa kodols- kas tas ir?,
  • Iegurņa pamatnes muskulatūras anatomija un funkcijas, kā un kāpēc šī muskulatūra ietekmē sievietes dzīves kvalitāti,
  • Delikātas problēmas, kas var rasties novājinātas IPM gadījumā - urīna nesaturēšana, maksts sieniņu un dzemdes prolapss, hemoroīdi, sāpīgas mēnešreizes, slikti apasiņots iegurnis u.c.,
  • Intīmie muskuļi attiecībās - kā tas saistīts ar baudu, libido un iekāri,
  • Reproduktīvo orgānu anatomija un funkcijas,
  • Kustīgais sievietes iegurnis un tā funkcijas,
  • Sievietes cikliskums, kā tas Tevi ietekmē un vada Tavas emocijas un libido,
  • Droša intīmā higiēna, kas nekaitē Tavai veselībai,
  • Intīmie trenažieri - dažādi veidi un iespējas, demonstrācija,
  • Kādi procesi un darbības ikdienā degradē mazā iegurņa muskulatūru, ko darīt un no kā izvairīties,
  • Intīmais fitness- dažādu skolu pieeja Latvijā un pasaulē,
  • Tradicionālā fitnesa ietekme uz intīmo muskulatūru,
  • A. Kēgelis un kēgeļa vingrojumi- mīti un patiesība,
  • Aizliegtā tēma – kāpēc par to nerunā,
  • Psihoemocionālie aspekti uzsākot treniņus,
  • Pirmais vingrojums, ar ko sākt aizejot mājās,
  • Laiks Taviem jautājumiem.

Izpratne un spēja vizualizēt savu intīmo muskulatūru ir pirmais solis ceļā uz praktiskajiem semināriem.

Pamata praktiskā nodarbība. Prakse 1  Praktiskā nodarbība, kuras laikā sieviete vingrojot iepazīst iegurņa pamatnes muskulatūru un iemācas to atklāt un aktivizēt. Šajā nodarbībā sieviete soli pa solim uzzina, kā pareizi vizualizēt, sajust un pareizi aktivizēt iegurņa pamatnes muskulatūru. Pats galvenais, uzsākot iegurņa pamatnes muskulatūras treniņus ir zināt, kur tieši tā atrodas, vizualizēt un nodibināt saikni ar savu ķermeni, lai sieviete pēc tam varētu patstāvīgi trenēt šo muskulatūru un integrēt šos treniņus savā ikdienas dzīvē.  Kad sieviete iemācās pareizi trenēt iegurņa pamatnes muskulatūru, nav nepieciešami īpaši treniņi vai vieta, to var darīt jebkurā vietā un laikā, jo ārēji tas nav redzams. 

Iegurņa pamatnes muskulatūra ir daļa no Tava ķermeņa dziļās muskulatūras, Tava ķermeņa kodola, tāpēc būtiska loma ir elpai un vienotai ķermeņa dziļās muskulatūras aktivizācijai. 

Apgūsi arī citas tehnikas, kā trenēt un atslābināt dziļo muskulatūru.

Šajā seminārā vingrošana notiek bez intīmajiem trenažieriem, lai sieviete sajustu un noticētu savu  apslēpto muskuļu spēkam. Izvēle, vai turpmāk vingrot ar vai bez trenažiera, ir katras sievietes individuāls lēmums, jo visus savus mērķus var sasniegt neizmantojot trenažieri. Tomēr nevar nepieminēt trenažiera pozitīvo devumu uz sievietes pašsajūtu. Treniņos ar trenažieri tiek maigi izmasēts maksts kanāls, blakus esošās olnīcas, dzemdes kakls, kura maiga masāža atbild par oksitocīna izdalīšanos, kas ir viens no laimes un pieķeršanās hormoniem. Tādēļ vingrojot ar intīmo trenažieri, sieviete izbauda sava ķermeņa sniegtās patīkamās izjūtas, prieku, dziļu apmierinātību, mieru un arī libido celšanos.

Šī ir pamata nodarbība, ja Tavs mērķis ir iemācīties pareizi aktivizēt dziļo ķermeņa muskulatūru un integrēt savā ikdienā.

 

Prakse 2 Šī semināra mērķis ir parādīt, ka intīmās muskulatūras attīstīšanā svarīga ir ne tikai muskulatūras savilkšana, bet arī muskulatūras elastība un atslābināšana. Sievietei pēc būtības nav jābūt saspringtai un savilktai, tāpat arī viņas muskulatūrai. Jā, spēcīgai, funkcionālai, bet arī elastīgai un spējīgai atslābināties. Īpaši, ja paskatāmies uz sievietes gaidību laiku, kad vēderā augot bērniņam, pastiepjas vēdera muskulatūra un dabīgu dzemdību laikā iestiepjas iegurņa pamatnes muskulatūra.

Caur vijīgām gurnu, vēdera un krūšu kustībām tiek attīstīta intīmās muskulatūras elastība un sieviete iemācas kustēties tā, ka prieks par ķermeņa kustīgumu pašai sievietei un arī viņas partnerim. Šādas kustības aktivizē iegurņa pamatnes un arī maksts muskulatūru, attīsta muskulatūras elastību un labi apasiņo iegurni, sniedzot sievietei ļoti patīkamas sajūtas, īpaši, ja viņa izvēlas vingrot ar trenažieri.

Seminārā pievērsīsimies elpošanai, jo elpa ir instruments, kas atsaucas visā ķermeni, arī intīmajā muskulatūrā un aktivizē to. Elpa, kas nomierina, veido īpašas divu cilvēku attiecības un elpa, kas aizrauj, uzbudina, liek jūsmot par sevi un savu partneri. Mācīsimies dažādus elpas veidus, kas atsaucas visā mūsu ķermenī.

 Lai vēl intensīvāk iedarbinātu iegurņa pamatnes muskulatūru pievērsīsimies vingrinājumu statiskai izpildei un iedarbināsim dažādus intīmās muskulatūras stāvus. Pievērsīsimies arī citām muskuļu grupām, kam ir būtiska ietekme uz iegurni un intīmās muskulatūras attīstīšanu.

Šajā praktiskajā seminārā var vingrot ar vai bez trenažiera.

 

Prakse 3 Šis seminārs pilnībā veltīts baudai un ceļam, kā to sniegt un sasniegt. Šī ceļojuma daļa ved  tuvāk sievietes baudas avotam, ļaujot to iepazīt visdažādākajās toņkārtās. Bauda ir svarīga dzīves sastāvdaļa gan individuāli, gan esot partnerattiecībās. Daba sievietei devusi dubultspēcīgu un tikai baudai paredzētu orgānu, tāpēc iepazīsim klitorālo sistēmu tuvplānā. Apskatīsim sievietes baudas un orgasma anatomiju, kādi ir orgasma veidi. Seminārā iegūsi praktiskus instrumentus un trikus savai un partnera baudas iepazīšanai jaunā sajūtu un baudas intensitātē. Jo intīmā tuvība ir svarīga partnerattiecību sastāvdaļa. Viss iepriekšējos semināros apgūtais iegūs citu sajūtu pavērsienu, ko varēsi izmantot dzimumakta laikā. Ieraudzīsi, ka aktīva intīmā muskulatūru, elastīgi un kustīgi gurni un vēders ir baudpilnas intīmās tuvības neatņemama sastāvdaļa.

Apgūsim vēdera vakuumu, vēdera vilni, iegurņa atvēršanas un atslābināšanās tehnikas.

 

Semināros izmantota Rada - intīmais fitness, iegurņa pamatnes muskulatūras attīstīšanas programma ar vai bez intīmajiem trenažieriem.

 

Kā notiek semināri?

Praktiskie semināri notiek Tev ērtā apģērbā, kas paredzēts vingrošanai. Ārēji nodarbība notiek tāpat kā jebkura cita vingrošanas nodarbība, jo kustības ir iekšējas un no malas nav redzamas. Nodarbības notiek individuāli vai mazās grupās sievietei drošā vidē, kurā ir tikai sievietes. 

Kam piemēroti semināri?

Sievietei jebkurā vecumā un dzīves posmā. Iegurņa un tā muskulatūras stāvoklis ir būtiska dzīves kvalitātes sastāvdaļa. Ir vairāki īpaši dzīves periodi, kad sievietei īpaši svarīgi ir pievērsties saviem intīmajiem muskuļiem. Viens no tiem ir gatavojoties gaidību laikam,  kad sievietei ir svarīgi apzināti iemācīties sajust iegurni un iegurņa pamatnes muskulatūru, lai dzemdību laikā spētu to atslābināt. Pēc dzemdībām, kad iegurņa pamatnes muskulatūra piedzīvojusi bērniņa laišanu pasaulē, ir svarīgi parūpēties par savu ķermeni, atjaunot muskulatūras spēku. Kā arī pirms menopauzes, menopauzes laikā un pēc tās, kad hormonālās izmaiņas ietekmē muskulatūras stāvokli. Un jebkurā citā dzīves posmā, kad ir vēlme būt aktīvai un atbildīgai par savu ķermeni un klēpi. Konsultējies ar savu ārstu, lai pārliecinātos, vai drīskti veikt dziļās muskulatūras vingrojumus.

 

Kā izvēlēties apmācību?

  1. Apmācības pamats ir Teorijas lekcija "Stāst par iegurni", kurā iegūsi nepieciešamās teorētiskās zināšanas, kas ir būtiskas katrai sievietei uzsākot apmācību. Tomēr tikai teorijas apgūšana ir kā nostāšanās uz starta līnijas, nesperot soli tai pāri, tāpēc praktiskie semināri ir reāls solis savu mērķu sasniegšanai.
  2. Pirmais praktiskais seminārs ir pamatiemaņas iegurņa pamatnes muskulatūras un visas dziļās muskulatūras aktivizēšanai un stiprināšanai. Šis ir komplekts, lai turpmāk savā dzīvē dzīvotu ar iekļautu dziļo muskulatūru, tādā veidā rūpējoties par savu veselību un foršu, baudpilnu dzīves kvalitāti. Šo praksi vari apgūt, ja esi apguvusi Teorijas lekciju.
  3. Otrais praktiskais seminārs ved tālāk, attīstot gurnu kustīgumu, vēdera un krūšu elastību, kas atstāj iespaidu uz intīmo muskulatūru. Kā arī apgūsim elpas nozīmīgumu gan treniņos, gan partnerattiecībās. Šo semināru vari apgūt pēc pirmās prakses apmeklējuma.
  4. Trešais praktiskais seminārs ir īpašu intīmo zināšanu prakse, kas dod iespēju piekļūt savai un partnera baudai jaunā sajūtu intensitātē. Šis seminārs ir noslēdzošais četru nodarbību ciklā.

Visas nodarbības ir secīgas, kas nozīmē, ka tās vari apgūt tikai sākot ar Teoriju un tad secīgi turpinot ar praktiskajiem semināriem. Tomēr sieviete pati izvēlas savu individuālo tempu un mērķus, ko vēlas sasniegt- apgūt visu viena mēneša ietvaros vai ļaut, lai starp semināriem paiet ilgāks laiks un pievienoties kādā no semināriem vēlāk.

Nodarbības vari apgūt nelielā grupā vai individuāli, sazinoties un vienojoties ar treneri.

 

Ir ļoti būtiski ieklausīties savā ķermenī, esot pēc iespējas iejūtīgai pret sevi, ieklausoties sava ķermeņa signālos un emocijās. Vienmēr dod sev tik laiku, cik nepieciešams lai apgūtu jaunas tehnikas, vai, ja nepieciešams paņemtu pauzi treniņos. Bieži vien sievietes uzliek sev mērķi, kā kārtējo pienākumu, kas jāizpilda un dara, neieklausoties savās iekšējās vajadzībās, vai sāk sevi šaustīt par neizdošanos. Tomēr šis nav tas gadījums. Atrodi savu veidu, tempu un pieeju, kā veiksmīgi integrēt šos vingrojumus un kustības savā dzīvē pakāpeniski,  priekpilni un baudpilni.